onsdag 13 februari 2013

Ikväll: fylld paprika

Ikväll provade jag något jag aldrig gjort förut: fyllda paprikor.
Jag hade svårt att hitta ett bra recept så jag körde på frihand och det var både enkelt och blev gott!
Började med att hacka lök och steka den med vitlök. Jag fyllde på med sojafärs , gröna bönor (frysta), en dryg matsked tomatpuré och ganska mycket vatten för att få till det såsiga. På toppen hade jag lite b-jäst - en spännande produkt som jag kan berätta mer om nån gång - men jag vet inte om det hade behövts egentligen.
När paprikan stod i ugnen slog det mig att jag inte kokat nåt ris eller liknande till. Jag bredde mig en avokadomacka istället och det blev precis lika bra! Fylld paprika är faktiskt ganska så mättande.

Paddan säger: mumma!
Och så var det nästa projekt: semlor... Får berätta hur det blev imorgon!
God afton!
// Myran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar