torsdag 14 februari 2013

Semlig passion

*slurp, smask*
Nog ser det ut lite som att de här två semlorna står och hånglar med varandra... Passar ju bra på Alla hjärtans dag, men de är faktiskt från igår. Vi klämde två semlor var, jag och Paddan, och till mina hade jag go greens visp (fy, den var det palmolja i! Inte bra - men annars var det inget fel på den, grädden).
Skulle tro att ett paket, 2 dl, räcker till cirka fyra semlor, om man inte överdriver gräddmängden. Köpebullarna var av märket hatting, ganska små till formen vilket jag uppskattar.
Paddan fick i uppgift att skära bullarna och det var redan försent när jag påpekade för honom att han skar upp dem som hamburgerbröd. Man vill ju ha en liten topp och en fet botten! Nåväl. Bröd som bröd. Smakmässigt är det ju ingen skillnad.
God alla hjärtans dag och god semmelperiod till er alla!
// Myran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar