måndag 11 mars 2013

Test: Barillas färdigrätt, pasta med sås.

Jag har någon form av aversion mot färdigmat.
När hästaköttajippot drog igång kände jag, om inte skadeglädje, så i alla fall lite hopp om förbättring. En förhoppning att folk skulle sluta konsumera tragiska, näringsfattiga maskinrätter i plastkartonger på löpande band. En förhoppning att de som matar sig själva med föda som ingen mänsklig hand varit i närheten av skulle stanna upp och tänka att det kanske är både roligare, nyttigare och billigare att lära sig skapa sin egen mat av riktiga råvaror. En förhoppning att klyschor som Mammas köttbullar och Familjens Hemlagade plötsligt skulle stå blottade och nakna i sin lögnaktighet.

Men vid sidan av mina starka känslor emot helfabrikat så är jag med jämna mellanrum själv en liten kålsupare. Frysen rymmer ett antal olika färdigfabrikerade vegobiffar och ibland när lusten och sådant tryter kommer frysmat väl till pass.
__________________________________________________________________________________

Idag har jag provat detta:
Barillas pasta med grönsakssås.
Det fanns rabattkuponger och jag tänkte att nån gång på jobbet kanske... Men det blev alltså hemma istället. Väldigt bekvämt.
Och skåda ingredienslistan!
Låter ju rimligt.

Hur som. Var detta något att hänga i granen?
Nja. Jag vet inte om jag gjorde fel, men jag tycker att pastan blev torr och hård efter den dryga minuten i micron. Men ja, annars var den okej. Inte något man mumsar i sig med stor aptit, men absolut ett alternativ om man är i akut behov av vegetarisk matlåda. Det fanns även ett par andra varianter som jag inte har smakat.

Betyg: 2,5 ärtor av 5.

Lev väl!
// Myran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar