tisdag 26 mars 2013

Stekt potatis à la Paddan

OBS! Ett normalt och ordentligt recept finns nu här!

Häromdagen ville Paddan ge sig på fenomenet stekt potatis. Det måste gå att få till nåt roligare, saftigare än vanliga torra potatisbitar!, tyckte han.
Rätten krävde mycket smör. Nästan 50 gram (jag minns inte, det var ju inte jag som gjorde! Attans).
Och potatis förstås, förkokt och skuren i bitar.
En god och glad rödlök anmälde sig också som frivillig.
I stekpannan bredvid värmde vi de numera klassiska kyckligbitarna.
Sen minns jag banne mig inte mer! Receptet finns någonstans i den här boken:
Med betoning på någonstans. Jag har letat och letat men kan ej hitta. Så om Paddan minns hur han gjorde eller sidan mirakulöst slås upp kan jag piratdela receptet mer ordentligt här.
Men tills dess får jag önska er lycka till!
Ps, snåla inte med margarinet - det är det som utgör det lite såsiga, krämiga i rätten!
Så här fint ser det ut när Paddan lassar upp. Myran är lite mindre noggrann, ska erkännas...
Hej hej!
// Myran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar