onsdag 1 maj 2013

Valborgsmiddagstips

Nu har jag precis letat fram kameran och med den kom orken att ta itu med alla oskrivna blogginlägg.
Jag lyckades till och med blaffa upp lite av gårdagens rester så att det blev nästan lika fint och ta den där bilden jag retade mig så på att jag inte kunde ta igår när jag inte hittade kameran.

Det är lätt att tro att det ni ser på bilden är potatismos och stekta sojafiléer.
Så är det icke! Skenet bedrar, mina vänner.
Detta är nämligen veganska "revbensspjäll" med kall potatissallad.
Det tar hundra år! Recept finns på denna finfina blogg.
Potatissallad är enklare. Jag gjorde så här:
Jag skalade ca åtta potatisar. Är man smart tar man ju nån fast sort men jag är inte smart så jag tog mjölig sort som stått i ett skåp och utvecklat små tjocka lila antenner. Funkar också.
Potatisen kokar tills den är klar. Sedan gör man mindre bitar av den och blandar med lite grädde man hittar i kylskåpet, så pass mycket olja att det inte känns torrt, en liten näve sesamfrön och lite uppkokta gröna bönor (se så fina!).
Det här utgör en fin och god valborgsmiddag. Sedan kan man strunta i brasor och skit och stanna inne och spela gamla Nintendo istället.

Glad 1 maj!

// Myran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar