måndag 8 juli 2013

What'sopp?

Svårt att hitta på nya rätter varje dag - dag ut och dag in!
Det finns ju de som äter samma sak från måndag till söndag och är nöjda men jag skulle inte uthärda.

Idag i affärn grubblade jag länge och väl på vad jag skulle laga till kvällsmat. Hur jag än vände och vred på skallen kunde jag bara komma på en massa olika pastarätter. Och det var just det att jag redan ätit så mycket pasta att jag egentligen inte var sugen på det.
Men till slut hördes en liten, försiktig röst där inne i hjärnkontoret: soppa?
Javisst! Soppa!

Det här är vad jag handlade:
ett paket passerade tomater
en brutalt stor zucchini
ett paket kikärtor
en lång baguette

Med lite buljong i tomatsåsen, kanske lite grädde, kan det nog bli nåt ätbart även idag.
Zucchinin kan jag riva ner och brödet kan penslas med vitlöksolja (som det låter: pressad vitlök i olivolja) och bakas i ugnen.
Inte alls dumt!

Imorgon? Då blir det pasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar