måndag 13 januari 2014

2014: Raw Food i Halmstad!

Kära Halmstadbor!
Det är med glädje jag kan presentera det senaste i Halmstad:
Raw Food Café på Hantverksgatan 26 mitt i centrum!

Caféet, som även bjuder på mat (helt raw!), öppnade förra helgen och jag har redan varit där två gånger. Det är toppen!
Fikan är en fröjd att titta på och lika ljuvlig att stoppa i munnen. Här finns fantastiska nougatbollar, päron med kokosgrädde, snickerstårta och citronbollar bland mycket annat. Äggfritt, mjölkfritt, köttfritt. Ekologiskt. Och raw helt igenom.
Vad är raw food, kanske ni undrar då? Ja, jag är inte rätt person att svara för det är ganska nytt för mig med. I stort går det ut på att äta rå mat som inte har värmts upp. Googla vidare vettja, jag vill inte sitta här och råka ljuga.

Hur som helst så går det att göra väldigt mycket inom raw food-spektrat. En vän till mig berättade om en raw pasta med sås hon gjort, där "pastan" var strimlad squash och såsen färska tomater och nötter.

Caféet serverar bland annat raw pizza och raw hamburgare (gå dit och se med egna ögon vettja!) men för den lite skeptiske kommer det också att finnas varm soppa, kaffe och te som alltså inte räknas som raw men fick vara med ändå.

Bästa som hänt på länge i Halmstad, säger Myran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar