tisdag 2 juni 2015

Köttätare har fel

Jag tänker börja en ny... följetong kanske man kan kalla det?
Tanken har funnits ett tag men inte riktigt tiden, men nu känner jag mig faktiskt rätt så manad.
Temat är "Köttätare har fel" och de olika avsnitten kommer att behandla olika mer eller mindre dumma argument mot en vegetarisk kost och en vegansk livsstil.
Det var väl hemskt taskigt att skriva så! Alla köttätare har faktiskt inte fel och köttätare har inte alltid fel!
Nå, vi får väl se. En del argument är som sagt mindre dumma, men jag kommer att bemöta alla invändningar och anklagelser som jag kan komma på med underbyggda argument och ett glatt humör!
Nu kör vi.

Bild från dokumentären "Världens bästa diet?", här ett klipp där journalisten pratar med en kock som presenterar mexikansk mat bestående av majs, bönor, pumpa, chili och sötpotatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar